Osmo izdanje 25 FPS-a

Osmo izdanje 25 FPS-a

U prostorima Studentskog centra u Zagrebu od 25. do 30. rujna održat će se osmi 25 FPS Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa. U šest festivalskih dana i osam natjecateljskih programa publika će imati priliku upoznati se s kremom recentne eksperimentalne i inovativne filmske produkcije.

Osmo izdanje 25 FPS-a otvara jesensku sezonu filmskih festivala u Zagrebu! Festival se u sedam dosadašnjih godina postojanja kvalitetnim i pomno biranim programima uspio upisati u sam vrh najvažnijih europskih festivala specijaliziranih za smjele i odvažne radove koji šire naše razumijevanje filma.

Pravila za natjecateljski program ove godine su promijenjena, pa su se prijaviti mogli i filmovi do 60 minuta trajanja. Organizatorice i selektorice programa konkurencije Sanja Grbin i Marina Kožul odabrale su intrigantna 32 rada međunarodnih autor(ic)a, od kojih su neki već poznati domaćoj publici, a s radovima dijela odabranih naša će se publika tek upoznati. Kao i svake godine program donosi najbolje od recentne svjetske produkcije, predstavljajući radove koji na neočekivane načine hrabro istražuju mogućnosti pripovijedanja, filmskog jezika i samoga medija.

Roterdamski pobjednički radovi intrigantnih autora u konkurenciji za Grand Prix 25 FPS-a

Dio naslova dolazi ovjenčan nagradama na renomiranim festivalima. 'Veliki u Vijetnamu', novi film francuske redateljice Mati Diop, donosi priču koja započinje kao adaptacija Laclosovih Opasnih veza, a završava na obali i ulicama Marseillea, u stilu Alaina Resnaisa, ali s postkolonijalnim twistom. Jedno od najjačih imena japanske eksperimentalne scene – Takashi Makino – snimio je film 'Generator', u kojem je u nizu gotovo apstraktnih slika snimljenih iz zraka prikazao Tokio kao organizam koji se istovremeno razara i regenerira. Rad je nastao kao autorova reakcija na katastrofu u nuklearnoj elektrani Fukushima koja je prošle godine pogodila Japan. Oba filma nagrađena su Tigrovima za najbolji film na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Rotterdamu.

Koristeći snimke iz starih ZF-filmova majstori found footagea Christoph Girardet i Matthias Müller u svome će 'Meteoru' gledatelje odvesti na nostalgično putovanje krajolicima svemira i filmskoga pulpa, a 'Palače milosrđa' Garbriela Abrantesa i Daniela Schmidta zadržat će se na Zemlji, ali na granici stvarnosti i mašte, prošlosti i sadašnjosti. Abrantesov i Schmidtov film mogao bi se opisati kao queer-bajka o dvjema djevojčicama i njihovoj perverznoj baki kroz koju su autori dekonstruirali mitove portugalskog nacionalnog identiteta, a mehanizme različitih oblika represije doslovno doveli do usijanja.
Meteor
Palače milosrđa

Hrvatska premijera novog rada Telcosystemsa, eksperimentalnog spektakla inspiriranog potragom za Božjom česticom

Za sve ljubitelje 'eksperimentalnih spektakala' spomenimo i 'Uznemiren', hrvatsku premijeru zasad posljednjeg uratka nizozemskog tria Telcosystems. Nadahnuto recentnom potragom za Božjom česticom, 'Uznemiren' je plod četverogodišnjeg napornog rada, ali i intenzivno, slojevito (i glasno!) spajanje sedme i računalne umjetnosti koje se može protumačiti kao potraga za skrivenim redom iza kaosa koji nas okružuje. Telcosystems su već poznati domaćoj publici koja je čak dva puta uzastopce mogla uživati u njihovom zagrebačkom nastupu u sklopu 25 FPS-ovog programa Expanded cinema.
Uznemiren

Visoka kvaliteta radova domaćih autora Mirande Herceg i Damira Očka uspješno parira svjetskoj produkciji

U natjecateljskom programu nalaze se i dva filma domaćih autora. 'Od do' Mirande Herceg sastavljen je od snimaka čekaonica i tramvaja iz čijih hladnih i impersonalnih interijera redateljica stvara esej o potrazi za bliskošću, dok 'We saw nothing but the uniform blue of the Sky' Damira Očka kroz motiv naratora s govornom manom koji recitira pjesmu govori o problemima prepoznavanja i tumačenja.
Od do

25 FPS posebnim programom odaje počast filmskom mediju i klasicima eksperimentalnog filma snimljenih na vrpci

U proteklo se vrijeme sve više govori o smrti analognog filma. Festival ove godine prije svakog natjecateljskog programa prikazuje sada već klasike snimljene na vrpci, i to ne da bi vrpcu spremio u ropotarnicu povijesti, nego da podsjeti da su prošlost, sadašnjost i budućnost medija – povijest filmske umjetnosti. Program 'Ode filmu' predstavlja kratku šetnju kroz povijest filmske avangarde, a započinje nedavno restauriranim 'Putom na Mjesec' Georgesa Mélièsa, autora koji je prvi sustavno istraživao mogućnosti filma da kroz trik stvori iluziju, a za koji je francuski space-electronic dvojac Air skladao nebeski soundtrack. Nastavit će se antologijskim radovima autora kao što su Hans Richter, Len Lye, Robert Breer, Bruce Conner i Kenneth Anger.
Put na Mjesec

Festival se održava od 25. do 30. rujna, a ulaz na sve programe je besplatan.

Festival se održava u Kinu SC i Teatru &td u sklopu zagrebačkog Studentskog centra.

25 FPS Internacionalni festival eksperimentalnog filma i videa

____________________________________________________________________________

Sviđa Vam se Gricni? Pratite naš Facebook, Twitter i Tumblr!

Tagovi:

Ocijeni članak:

Prosjek: 5 (1 glas/ova)

Podijeli članak:

Postani član

Dobri stari Gricni

  • <span>Dobri</span> stari Gricni

    Prije nego smo pokrenuli poddomenu za kulturu više od godinu dana svakodnevno smo Vas uveseljavali originalnim "Gricni" člancima. I dalje, baš kao i do sad, nastavit ćemo s tom dobrom starom praksom!

    Opširnije...

Gricni na brzaka

Garaža
RAT ART – DVADESET GODINA POSLIJE
Osmo izdanje 25 FPS-a
Filmske preporuke - Darren Aronofsky
SLUČAJ &TD
Boys don't cry
Filmske preporuke - Christian Bale
Kako odgojiti štene
Sebenico - ''DOBRA VEČER, UZORITA''
Divna stvorenja
SCREEN on the GREEN
7. Kreativna događalica
Urban & Hauser
Počinje SCREEN on the GREEN!
Priča o knjigama

Gricni kategoriju