Car neuspjeha

Car neuspjeha

Umnažajući slike u metafizičkim okvirima svijeta, Fabreov se junak – fiktivni klaun ili realni glumac, bori s nemogućnošću da premosti raspukline što ga dijele od njega samoga ili od gledatelja, vlastitog alter ega postavljenoga na onu opasnu ili pak uzbudljivu granicu gdje stvarnost poprima oblik literature.

Taj se junak pred nama transformira s lakoćom u mnoštvo likova, nastojeći vještinom doprijeti do idealnoga, i u tom se nastojanju neprestance spotiče o iste pogreške, poput umjetnika prepuštenoga ponavljanju istoga, poput čovjeka uhvaćenoga u vječitu zamku povezivanja pukotina kretnja, govora, diskursa... I dok uživa u tim raskidima kao u retorici zaboravljena jezika, on je svoju snagu iznašao isključivo u slabosti, dok se njegova zazornost otkriva u ljepoti padanja koja ga označava ili, točnije, imenuje carom neuspjeha.

Od monologa za okorjelog pušača pod nazivom Ja sam pogreška, preko Anđela smrti pa do Povijesti suza, trilogija koja započnje Carom neuspjeha nastavlja beskompromisno dramsko traganje Jana Fabrea za ishodištima pisma koje se ne zadovoljava jednostavnom mimetičkom identifikacijom ili bilo kojim drugim načinima prepoznavanja, nego ulazi u vlastitu fenomenologiju opažanja gdje su sve granice pomaknute kako bi se naglasilo upravo ono što je odgođeno, nedovršeno i nedovršivo.

Fabreov rukopis nije samo puko prebacivanje smisla u sferu nedokučivoga, nego ono upravo aktivira proces traganja za smislom u jednoj odvojenoj realnosti koja funkcionira po vlastitim zakonima, inscenirane realnosti u kojoj se glumac Frano Mašković tako dobro snalazi. I dok žonglira ili izgovara rečenice koje upućuju na njegovu potragu za lijepim, odnosno mogućom utjehom u umjetnosti, on ispada iz simboličnog sustava i postaje znakom iskoraka, svjesne želje za pobunom ili promjenom, istodobno i uzvišen i tragičan u nemogućnosti da ikoga nasmije ili sebi dokaže da će pronaći prostor u kojem bi smjestio/premjestio vlastito srce.

Dramski monolog Car neuspjeha zaziva pak kazalište koje je spremno ispitati i vlastito mjesto u kontekstu općeprihvaćenog pojma postdramskog kazališta. U takvu kazalištu nitko, pa ni gledatelj nije siguran. On sam određuje svoju situaciju i po Lehmannovim naputcima sam preuzima i odgovornost za definiranje načina svojega strukturalnog sudjelovanja u kazalištu. On zajedno s glumcem prekida redoslijed svakodnevice i iscrtava skicu za svijet koji je unaprijed osuđen na ponavljanje i u kojem su svi podjednako, i na pozornici i u gledalištu, u obratu različitosti samo carevi neuspjeha.

Dubravka Vrgoč


Poklanjamo vam 3x2 ulaznice za večerašnju  izvedbu predstave ''Car neuspjeha''  (15. studenog) u ZKM-u! Prijaviti se možete tako da pošaljete mail s naslovom "Car neuspjeha" i svojim podacima. Prijave primamo do 16 sati kada ćemo i objaviti dobitnike. Sretno!

Za jučerašnjunju izvedbu predstave ''Car neuspjeha'' po 2 ulaznice osvojili su Lucija Kelava, Petra Burić i Iris Pralas. Čestitamo!

_________________________________________________________________________

Sviđa Vam se Gricni? Pratite naš Facebook, Twitter i Tumblr!

Tagovi:

Ocijeni članak:

Prosjek: 5 (2 glasova)

Podijeli članak:

Postani član

Dobri stari Gricni

  • <span>Dobri</span> stari Gricni

    Prije nego smo pokrenuli poddomenu za kulturu više od godinu dana svakodnevno smo Vas uveseljavali originalnim "Gricni" člancima. I dalje, baš kao i do sad, nastavit ćemo s tom dobrom starom praksom!

    Opširnije...

Gricni na brzaka

Nosferatu
Gricni foto sekcija
Dama i Skitnica 2
Praizvedba predstave „Žuta crta“
Predin & Dedić - Tragovi u sjeti
Noć kazališta uz Zagreb Jazz Portrait
Novi program Muzičkog salona SC-a!
ZOM - orkestar s dušom
Massimo - Dodirni me slučajno
Obamin sindrom
Mala gljivarska kuharica
Crvena kapela
Fedrina ljubav
„OVO BI MOGLA BITI MOJA ULICA“ U BERLINU
Garaža

Gricni kategoriju